Pagina's

zondag 11 maart 2012

Verschrikkelijke handen en nagels.

Ik werk als vulploegmedewerkster en ik denk dat iedereen die dit werk doet, wel mee kan praten over het feit dat dit werk een ware verschrikking voor je handen en nagels zijn. Voor het werk zien mijn handen er als babyhandjes uit en zien mijn nagels er perfect uit maar eenmaal als ik afgewerkt ben zijn ze om niet meer aan te zien. Mijn nagels breken en splijten, ik krijg velletjes en hier en daar zit er een sneetje in mijn  handen doordat ik te lomp bezig ben geweest met een stanleymes. Ik vond het dus tijd worden om wat extra aandacht aan mijn handen en nagels te besteden en met jullie te delen wat ik hier nou aan doe!

Na het werken was ik mijn handen eerst altijd goed met een antibacteriële en verzachtende zeep. Dit doe ik omdat je natuurlijk omdat ik nogal wondjes heb en al het stof het viezigheid hier in kan gaan zitten. Vervolgens gebruik ik een handcrème van de apotheek. Deze is lekker vet en erg goed voor droge handen. Ik smeer deze handcrème meestal lekker dik op en doe hier over katoenen handschoentjes aan die er speciaal voor zijn zodat het goed in kan trekken. Dit laat ik zo tot de volgende dag dat ik wakker wordt.

(Bron: WeHeartIt)

Mijn handen zijn nu zacht en zien er weer fris en jong uit maar dan mijn nagels… Met een nagelschaartje en een vijl in de aanslag knip en vijl ik mijn nagels zodat ze allemaal in een gelijke vorm zijn. Ik zelf vind dit het mooist omdat ik ongelijke nagels onverzorgd vind staan. Dan pak ik mijn nail hardener erbij voor wat extra stevigheid voor mijn nagels (wel na het al een aantal dagen iedere dag gebruikt te hebben). En voor een  mooie look doe ik er vaak nog een mooi kleurtje overheen.

Mijn handen en nagels zien er dan vaak weer gezond, mooi en om aan te zien uit! 


(Bron: WeHeartIt)

10 opmerkingen:

  1. Handige tips, ook al doe ik dat soort werk niet haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed dat je je handen zo verzorgt!
    mijn nagels zijn ook niet sterk en splijten snel,
    toch ben ik een beetje te lui om er veel aandacht aan te besteden haha.
    maar handige tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Ik ken het, heb ik zelf ook een tijdje gedaan. Ik zat altijd heel beteuterd naar mn nagels te kijken aan het eind van de dag, haha
    Liefs,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk artikeltje!
    Als je je nagels vijlt, mooi lakje erop en een voedende creme smeert heb je goede verzorging:D
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk artikel en heeeel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk artikel en wat een handige manier om je handen te verzorgen.

    Liefs xxx

    PS: ik volg je via GFC, zou je hetzelfde willen doen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk artikel om te lezen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk artikel en erg handig!
    Mijn handen zien er ook vreselijk uit, omdat ik achter de kassa zit..
    Snap niet hoe mensen met lange nepnagels achter de kassa kunnen zitten!
    Aan het eind van de dag kom ik altijd met minstens één gebroken nagel huis :')

    BeantwoordenVerwijderen