Pagina's

woensdag 21 maart 2012

Irritatie.

Weten jullie waar ik mij eigen wel eens flink over kan irriteren? Over het wel té bekende zinnetje wat iedere blogger ondertussen wel kent, ‘Ik volg je nu, volg je mij terug?’ of iets in die trant. Ik maak ook vaak mee dat deze mensen je soms nog niet eens volgen. Niet dat het mij interesseert eigenlijk. Mensen moet blogs volgen omdat ze de desbetreffende blog leuk vinden, niet omdat ze volgers aantallen willen kweken in de hoop dat ze gratis producten opgestuurd krijgen omdat ze zoveel bezoekersaantallen hebben, of in de hoop dat ze front row bij een fashion show komen te zitten. Oke, ik zeg niet dat iedereen dit daarvoor doet maar ik denk dat dit toch wel voor negen en een half van de tien geldt.

 Dus lieve mensen, blog omdat je het leuk vind en geniet van iedere volger die je er bij krijgt omdat ze jou blog leuk vinden en er daarom voor hebben gekozen om jou blog te volgen. Maar get the fuck off met deze onnozele zin. Het klinkt misschien krui dat ik dit zeg (al had ik het natuurlijk ook op een nettere manier kunnen zeggen) maar echt, gebruik deze zin toch alsjeblieft niet meer. Vroeger nam ik de moeite om toch wel even op de blog van de desbetreffende kweker te kijken, maar nu echt niet meer. Ik erger me dood aan deze soort mensen en ik denk dat heel veel andere dit ook doen.

Dus lieve mensen die dit voorheen deden, neem mijn wijze raad op en ga genieten.

(Bron: Tumblr)

10 opmerkingen:

  1. Ik heb ook het idee dat het sommige mensen meer om de aantallen gaat dan om het bloggen zelf inderdaad..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar! Soms zie je ook echt blogs die nergens over gaan, maar wel honderden followers hebben, dan denk je ook: dat komt vast doordat ze aan terug volgen doen. Bedankt voor je reactie op m'n blog, it made me smile. :)

    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahh zo irritand inderdaad. Het is juist leuk als mensen je volgen omdat ze je blog echt leuk vinden, niet in de verwachting dat jij terugvolgt. Of als jij terugvolgt, hun onvolgen. En achter elk berichtje hun webadress zetten. En nu ben ik ook geirriteerd. Nog meer want nu hoor ik Justin Bieber ook nog op de radio. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herken ik heel erg! Vooral mensen die zeggen je te volgen, maar het helemaal niet doen, maar je volgt ze dan wel 'braaf' terug. Ik volg vaak ook veel blogs. En op bloglovin' pik ik de leukste berichten eruit, waar ik echt zin in heb om te lezen :) En sommige vaste bloggers lees ik áltijd.

    xliefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, dat deed ik eerst ook altijd xD Maar het is op zich wel irritant! Wat een schattig plaatjes trouwens <3
    xo'Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh dit is zo herkenbaar! Ik kan me er ook mateloos aan ergeren, haha.
    Ik wil graag dat mensen mijn blog volgen omdat ze hem leuk vinden, en niet omdat ik heb 'gesmeekt' of ze mij willen volgen. Vandaar dat ik niet aan zulke berichtjes doe.
    Ik snap het ook niet helemaal waarom mensen dat doen. Oke, je krijgt misschien veel volgers. Maar het is toch veel leuker om 'echte' volgers te hebben, die niet de verwachting hebben dat jij hun terugvolgt..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En toch voelt het een beetje lullig om de blog van de persoon die jou volgt niet te volgen.
    Ik vond het in het begin echt lastig om leuke blogs te vinden, omdat je uiteindelijk altijd op die eeuwige fashionblogs terecht komt. (ik wil verder niemand beledigen) De blogs die ik nu volg volg ik vooral om te kijken of ik ze leuk vind, anders dan ontvolg ik ze gewoon weer.
    Aangezien ik pas net begonnen ben met mijn blog kan ik niet delen in je irritatie, al snap ik wel dat je het irritant vind. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, nu herken ik het wel, ik deed het eerst ook wel eens, maar de laatste tijd volg ik alleen de blogs die ik écht leuk vind. Het staat dan misschien wel mooi in je volgers-lijstje, maar je hebt niks aan volgers die niet op je blog kijken ;) Ik blog lekker voor mezelf :) en niet omdat ik veel volgers wil hebben :)
    Liefs,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb dat nog nooit gedaan, bloggen gaat niet om het aantal volgers maar om jezelf te uiten.
    Natuurlijk is het fijn om veel volgers te hebben, maar als je blog leuk is komen ze vanzelf wel haha x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmm, ik maak het gelukkig zelden mee! Denk maar 1 of 2 van dat soort reacties gezien op m'n site. Ik volg alleen mensen met leuke artikelen of inspirerende blogs. Anders wordt het zo 'moeten' en dat is niet de bedoeling. (:

    Leuke blog heb je though!

    BeantwoordenVerwijderen