Pagina's

woensdag 29 augustus 2012

Hulp voor haar.


Al jaren gaat er een bepaalde gedachten en een kleine dilemma door mijn hoofd, mijn haar. Al jaren is mijn haar hetzelfde, Lange krullen tot mijn kont met een natuurlijke mix van rood, blond en bruin gekleurd haar. Hier en daar wisselde ik wel eens van lengte (maar dat kwam doordat de kappers mijn haar vaak te kort knipte) en knipte er wel eens laagjes in. Ik heb ook wel eens een aantal keren een pony gehad maar met weinig succes omdat ik krullen had. Verschillende high- en lowlights heb ik ook al gehad, maar ja dat was ook altijd blond of bruin.

Mijn lengte wil ik behouden, dat is gewoon iets waar ik niet zonder kan en wat mij juist mij maakt. Meer lagen kan ik laten knippen, maar dit zorgt alleen voor nog meer krullen wat verder niet erg speciaal is. Maar nu kom ik dus op het punt waar ik al zo’n twee jaar over twijfel. Zal ik mijn haar in het geheel verven of niet?

In mijn omgeving hoor ik niets anders dan dat het zonde is om mijn rode haren te verven en dat het vervelend is om de uitgroei bij te houden. Maar een andere haarkleur lijkt mij echt heerlijk. Het liefst zou ik mijn haar blond of bruin willen, dat komt allebei nog redelijk bij mijn haarkleur in de beurt (ligt er wel aan welk soort natuurlijk). Maar het gene waar ik dus mee zit is dat ik de ene keer echt heb van, ‘ja, ik doe het!’ en dat ik op het moment dat ik het bijna laat doen toch weer ga twijfelen en het uiteindelijk niet doe.

Wat zouden jullie doen? Zou ik de kans wagen en mijn haar helemaal laten verven met de nodige consequenties (veel waterstofperoxide dat er gebruikt moet worden, droog haar en misschien een lelijke en moeilijke uitgroei en dat ik mijn haar moeilijk in mijn natuurlijke haarkleur terug krijg (al maakt een grote uitgroei nier meer zo uit aangezien ik dan gewoon kan zeggen dat ik ombre hair heb haha)? Of hebben jullie andere ideeën voor mijn haar?

Bron: X

2 opmerkingen:

  1. Misschien kun je eerst spoeling proberen, heb je ook geen last van uitgroei. Ik heb ook rood haar en hoor ook vaak dat het zonde is om te verven en niet moet doen. Maar tjaa je wilt ook wel is wat anders. daarom verf ik het wel eens met een spoeling.
    liefs, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb vaak mijn haar geverfd, en als je het wilt gewoon doen! Meestal vervaagd het na een tijdje wel, en als je het zat bent kun je je haar met antiroosshampoo wassen, dit werkt altijd goed bij mij.

    En je header is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen