Pagina's

dinsdag 28 augustus 2012

Doen of niet?

Ik ben meestal een grote twijfelaar met bepaalde dingen. Zo twijfel ik nu ook al zeker zo'n 2 á 3 jaar over het kopen van een spiegelreflexcamera. Het gene wat mij een beetje tegenhoud is of ik hem wel echt zo veel ga gebruiken. Ik ben geen beautyblog dus veel product foto's zal ik niet maken, misschien een enkele keer maar niet dat het iedere dag gebeurd. Ook de grote er van, hoe doe ik dat als ik op vakantie ben en we een dagje weg gaan of dergelijke? Dan loop ik wel de hele dag met een grote tas rond (op zich ook weer niet het grootste probleem aangezien ik van mezelf ook altijd een grote tas bij heb). Het is verder ook een grote aankoop maar dat houd mij dan weer niet tegen omdat ik het geld er wel gewoon voor heb. Maar ik vind het zonde als ik dadelijk +/- 500 euro en wie weet wel meer voor een camera uitgeef en ik hem niet tot nauwelijks gebruik.

Ik denk niet dat ik hem in mijn kast weg zal laten rotten maar het is toch wel zo of ik hem wel genoeg ga gebruiken? Met deze twijfel zit ik dus echt al zo lang dat ik jullie hulp hier bij in wil roepen, dus bij deze:

Wat raad jij mij aan met eventuele punten erbij vermeld waarom ik hem ook verder zou kunnen kopen en eventuele tips? 

PS: Ik ben wel ongeveer voor 65% om, maar toch is de overige 35% aanwezig.


Bron: Tumblr

2 opmerkingen:

  1. Als jij nu al twijfelt of je hem vaak gaat gebruiken met je met een simpelere 12 megapixel camera uitstekend af. Zelf maak ik echt overal foto's van, ik zit me er al op te verheugen om wat ik zou kunnen fotograferen voor mijn blog, en welke effecten ik zou kunnen toepassen met zo'n camera. Ik weet dus zelf dat ik hem echt veel ga gebruiken, aangezien ik nu al constant foto's zit te maken van alles!

    Een spiegelreflex is een leuk ding, maar niet iets wat je zomaar koopt en in de kast laat liggen.

    Liefs,

    Sanne
    Confessions of a blonde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een spiegel reflex is naar mijn idee nooit een slechte aankoop. Mijn moeder heeft er een die ze amper gebruikt, maar ik maak er dankbaar gebruik van, haha. Hij is niet erg handig om mee te nemen, maar de foto's maken erg veel goed! Als ik van hetzelfde een foto maak met de compact camera en met een spiegel reflex zie je gewoon dat de foto van de spiegelreflexcamera-foto mooier is qua kleuren etc.
    Een spiegel reflex gaat naar mijn idee ook erg lang mee, langer dan een klein fototoestelletje. Wij hebben onze al jaren, en hij gaat trouw mee op vakantie, naar de dierentuin, de achtertuin, familiedag of mijn eigen kamer, en dat houd hij al jaren vol. In ongeveer dezelfde tijd hebben we twee of drie compact camera's gehad.
    Het handmatig scherp kunnen stellen vind ik ook een groot pluspunt van een spiegel reflex.

    Het aantal megapixels is trouwens niet heel erg belangrijk. Boven de 8 is het verschil eigenlijk al niet meer te zien (tenzij je natuurlijk echt in photoshop wilt bewerken, dan kan hoge resolutie handig zijn). Het regelen van lichtsterkte etc. is een stuk belangrijker.

    BeantwoordenVerwijderen