Pagina's

woensdag 25 juli 2012

De toekomst.


Op een saaie zondagmiddag denk ik vaak over mijn toekomst na. Hoe zal ik later leven? Maak ik carrière, wordt ik een eenzame oude vrijster of krijg ik een lieve man met in het vervolg twee kinderen? Het liefst zie ik de eerste en laatste optie gecombineerd. 

Ik wil lichtelijk carrière maken, door middel van meerdere diploma’s en certificaten te halen zodat ik multifunctioneel inzetbaar kan zijn. Ik verwacht dat ik rond mijn 22ste klaar ben met studeren. Op het moment dat ik klaar ben hoop ik een goede baan te scoren waar ik al een aanneembaar maandsalaris heb. Natuurlijk start je met ‘minder’ om ieder jaar weer wat meer uurloon te krijgen. Ik wil dan ook al een fijn bedrag gespaard hebben zodat ik in een keer mooie meubels kan kopen voor een huis wat ik dan kan gaan huren of hopelijk al kan kopen. Mij kennende heb ik wel een fijn bedrag nodig omdat ik het in een keer goed wil doen en de meubels die ik mooi vind een redelijk prijskaartje bevatten.

In mijn studiejaren hoop ik de liefde van mijn leven tegen te komen om daar nadat ik mijn studie heb afgerond mee samen te wonen. In de aankomende drie jaar na mijn studie hoop ik dan mijn droom bruiloft te krijgen en maximaal twee kinderen te hebben. Ik wil niet dat mijn kinderen later meer overblijf juffrouws en kinderdagverblijf medewerkers ziet dan zijn/haar ouders, ik wil er daarom ook dan zo veel mogelijk voor mijn kinderen zijn. En dit is dan hoogst waarschijnlijk het punt om de knoop door te hakken dan het carrière maken naar een aantal jaren verder wordt verschoven, wanneer de kinderen oud genoeg zijn om ook voor hun zelf te zorgen. Toch zal mijn gezin hoe dan ook altijd om mijn nummer een staan.

Ik zie het voor me dat ik ook nog steeds bevriend ben met de genen waar ik nu ook bevriend mee ben. Om daar gezellig vriendinnenavonden mee te plannen, te shoppen en het dergelijke.

In het kort samengevat: Mijn leven later zie ik voor me als het ‘standaard’ leventje waar mijn gezin altijd boven alles komt en waar ik zo goed mogelijk voor zal zorgen.

Hoe zien jullie je toekomst later?


Bron: Tumblr

12 opmerkingen:

  1. zo'n toekomst lijkt me ook wel wat ja, leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een top toekomst! Ik hoop hetzelfde. ;) Leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk om te lezen! Ik hoop dat mijn toekomst er een beetje hetzelfde uit gaat zien, maar wie weet; misschien eindig ik wel in een heel klein huisje met 20 katten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk een beetje hetzelfde als jij, denk ik. :)
    Wat een leuk artikel trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk geschreven!
    Ik ben niet heel erg met mij toekomst bezig, dus ik zou het echt niet weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk geschreven, ik denk dat iedereen er zo wel over denkt :)
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauuuuw ik moet even zeggen dat je een prachtige header hebt!

    Heel leuk geschreven, ik fantaseer zelf heel erg over de toekomst haha, ik ben zo benieuwd hoe mijn leven er in de toekomst uit komt te zien!


    www.fashionity.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi artikel, erg mooi geschreven. ik wil zodra ik klaar ben met de middelbare naar New York om daar naar high school te gaan of misschien studeren. Lijkt me geweldig. Verder weet ik het nog niet, maar hopelijk wordt het een heerlijk leven!
    Lovee!
    ps; ik follow je met bloglovin!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk artikel! Ik vind jou artikelen echt heel leuk (: een keer wat anders dan beauty of fashion haha! Maar.. hoe ik mijn leven later zie? Ik hoop dat ik eindelijk mijn angsten helemaal overwin, daarna weer naar school durf en mijn vmbo diploma sowieso op zak heb en dan te kijken wat ik wil gaan leren ( ik heb op het moment geen flauw idee haha, ik wil te veel ) en daarna hoop ik rond mijn 20e een paar maanden naar New York te kunnen om daar audities te doen enzo om mijn droom als zangeres en actrice waar te maken. Dan hoop ik dat ik natuurlijk snel carriere daarin maak en ik hoop dat ik dan rond mijn 25e of iets ouder maar voor mijn 30e een leuke jongen/man tegen kom en daar mee trouw en kinderen krijg en een mooie groot huis kan kopen.. zo zie ik mijn toekomst denk ik haha (:

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk artikel! Mijn toekomst, goh, moeilijk hoor! Zou het niet weten, we zien wel :)
    Ik volg je nu op bloglovin'!
    http://curls-and-bags.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je weet al goed wat je wilt, mooie plannen en ik wens het je allemaal toe.

    BeantwoordenVerwijderen