Pagina's

dinsdag 8 november 2011

Het gevoel van een boek,

De koude kille wind waait stevig langs mijn inmiddels rode wangen, terwijl ik er met mijn hoofd niet bij ben. Ik denk aan het boek dat ik vandaag uit wil lezen, het boek waar ik zo in kan weg zinken en dat ik nu inmiddels al uit heb. Ik kan genieten van een boek waarbij ik mij eigen helemaal in kan leven en heerlijk onderuit kan zitten  op onze chesterfield stoel. Het gladde leer, met de knopen in mijn rug en de bolle zitting met daarvoor precies zoals de stoel een voetenbankje en die allebei langs de open haard staan. Het geeft mij het gevoel samen met een goed boek alsof ik in een wereld bibliotheek zit terwijl er geen een boek in de huiskamer staat of ligt, op het boek na dat ik op dat moment in mijn handen heb. Dagen, uren, weken, ik kan al mijn vrije tijd aan een boek besteden zolang ik er maar zin in heb en het gevoel heb ‘ja, nu kan ik echt genieten’. Anders begin ik er niet aan, dan heb ik het gevoel dat ik een boek als verplichting en met moeite wil lezen terwijl het voor mijn plezier en tijdverdrijf is. Nee, dan wacht ik liever dat ik het genietende gevoel heb, het gevoel dat mij naar een boek doet verlangen. Het verlangen om een boek in mijn handen te hebben, om heerlijk op de chesterfield stoel naast de openhaard te zitten en vooral om naar een andere wereld te kunnen. 

6 opmerkingen:

  1. Super leuk geschreven. Komt me bekend voor, echt leuk. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leg je het gevoel goed vast. Ik kan mezelf hier helemaal in terug vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat je echt super leuk schrijft!
    Kan het wel de hele dag lezen =)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het gevoel, haha! Ik vind dat je steeds beter gaat schrijven, ook gebruik je veel bijvoeglijke naamwoorden en dat maakt het interessant om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk! Fijn dat je niet al te lang schrijft, gewoon prettig om te lezen zo. :)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen