Pagina's

maandag 27 juni 2011

Warmte, de o-zo-verschrikkelijke warmte.

Deze ochtend werd ik wakker en ik voelde het al gelijk. De dekens die vast geplakt zaten aan mijn lijf een vooral de hitte, de benauwde lucht alsof ik in een woestijn lag. Nee, dat is ook overdreven natuurlijk maar godsamme wat een benauwde lucht.

Met veel moeite sleep ik mij uit bed om daarna helemaal uitgedroogd over de grond te kruipen. Oh water, waar ben je als ik je nodig heb? Na uren in deze woestijn rond gekruipt te hebben was daar het licht puntje in het donker, de kraan. Alsof ik een energiehoeveelheid van jewelste kreeg, kreeg ik de kracht weer om op mijn benen te staan en deze in een rap tempo zich voort te laten bewegen. Met grof geweld draaide ik de kraan open en, oh my god alsof er duizenden kristallen dit blinkend ding verlieten en riepen om opgedronken te worden. ‘Kies mij! Nee kies mij!’ Ik bracht mijn mond naar de kraan alvast voor genietend van deze heerlijke kristallen.
 ‘Wat ben jij nou aan het doen?’ Verstoord open ik mijn ogen en zie dat ik onder een hanglampje hang. Dacht ik nou echt serieus dat dit een kraan was? Het moet niet gekker worden bedacht ik mij eigen. Beschaamd liep ik nog steeds steunend en puffend de trap af met liters zweet dat over mijn lichaam droop waar zelfs nog twintig volwassen mensen in kunnen baden.

Bij het zien van mijn moeder die zich vrolijk in het rond aan het bewegen is in een trainingsbroek en een hempje en met stofzuiger bewapend krijg ik het enkel al benauwder van het aanzicht. ‘Goedemorgen lieverd, weet je het al? Het word vandaag dertig graden, heerlijk vind je niet?’ Roept mijn moeder. ‘En alsof ik dat nog niet heb gemerkt,’ mompel ik chagrijnig van het weer.
 Oh zon, daal alsjeblieft naar de twintig graden en ik zal nooit meer zeuren of het warmer kan! Smeek ik in gedachten en bedenk mij eigen hoe het nu zal voelen om de regendruppels die ik normaal verschrikkelijk vind op mijn lichaam te voelen vallen, dat zou pas verkoeling zijn.
En zo zie je maar weer, hoe warm, koud, nat of droog het ook is het weer is nooit goed genoeg. Wat vinden jullie van al deze weer wisselingen?

5 opmerkingen:

  1. Haha, superleuk geschreven!

    Gisteravond kon ik niet slapen omdat het zo benauwd was. Dat is wel klote, maar opzich vind ik het wel fijn. Ook omdat ik vandaag een bbq bij een vriendin heb, samen met mijn klas en je daar kan zwemmen (: Maar het mag van mij ook wel een paar graden naar beneden (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ja zo werd ik indd ook wakker! :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk geschreven, haha. (:
    Ik ben juist zooo blij met deze warmte. In de schaduw is het heeeerlijk en het is voor het eerst echt zomerweer. :) Alleen jammer dat je nooit in slaap kan vallen door de hitte. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag is het wel heel warm. Eergisteren regende het heel erg. Raar, maar vind het niet zo erg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk geschreven zeg ! Ik vind het weer (30 graden) echt heerlijk als het vakantie is. Dan ga ik lekker zwemmen en relaxen. Maar nu ik moet leren voor mijn proefwerkweek en ik ook nog gewoon naar school moet, word ik er heel chagarijnig van. Het liefst wil ik nu leren (:O) maar dat kan gewoon niet met die warmte :(.

    Toevallig heb ik vandaag een post geplaatst over mijn summerfood met dezelfde afbeelding. Ik moet even zeggen dat ik 'm niet van jou heb gepikt hoor. :)

    BeantwoordenVerwijderen